Niezapomniane wrażenia z wycieczki do Mosznej i Opola

20160813 104257Na długo pozostaną w pamięci wrażenia i wspaniała atmosfera jaka towarzyszyła uczestnikom XXVII wycieczki Mieszkańców Aleksandrowic do Mosznej i Opola w dniu 13 sierpnia 2016 roku.

Do Mosznej leżącej 35 km od Opola, o której mówi legenda, że w średniowieczu należała do Zakonu Templariuszy, udaliśmy się, aby zobaczyć słynący z bajkowej architektury, mający 99 wież i 365 pomieszczeń Zamek.

Po Zamku oprowadzał nas przewodnik. Od niego dowiedzieliśmy się, że budowla pochodzi z kilku okresów. Najstarsza – środkowa część zamku została zbudowana w 1723 roku. A swój obecny kształt  zawdzięcza hrabiemu Franz- Hubertowi Wincklerowi, który w 1896 roku dokonał jego rozbudowy. Obejrzeliśmy wnętrza Zamku, na szczególną uwagę zasługują tu:  biblioteka z przeszklonymi szafami mieszczącymi historyczne inkunabuły, kaplica zamkowa oraz komnaty hrabiowskie. W restauracji mieszczącej się w zabytkowej scenerii zjedliśmy obiad, obejrzeliśmy oranżerię z 70 – letnimi fikusami, a z niej reprezentacyjnym wyjściem udaliśmy się  do parku. Park rozciąga się na 200 hektarowej powierzchni. Są tam piękne okazy  drzew i krzewów ozdobnych z siecią rzek i stawów. W odległości około kilometra od zamku jest cmentarz na którym spoczywają członkowie rodu hrabiowskiego, niegdysiejsi właściciele zamku. Spacerując po parku odnieśliśmy wrażenie jakby czas tam się zatrzymał. Młodzi ludzie jeżdżący konno po parku potęgowali to odczucie.

20160813 165918W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w centrum Opola. Jedząc lody i rozkoszując się kawą na Starówce, podziwialiśmy opolski Ratusz.

Wyjazd ten, podobnie jak poprzednie, był bardzo owocny w przeżycia.  Mile spędzony czas w trakcie jazdy autokarem i podczas zwiedzania w towarzystwie osób życzliwych, uśmiechniętych, rozśpiewanych dobrze przysłużył się wzajemnej integracji i pozwolił nam oderwać się od codziennych obowiązków. Mieliśmy też dużo czasu aby wspólnie porozmawiać o ważnych dla rozwoju sołectwa sprawach i planach na przyszłość.